FAQ


Vill du veta mer om extra?
Här kan du hitta all information om att registrera, samla och lösa in poäng och mycket annat.
   

Allmänt


Vad är extra?
Extra är ett lojalitetsprogram där du samlar poäng varje gång du köper kampanjvaror från Bosch. Med poängen kan du få en mängd attraktiva premier.

Hur fungerar extra?
För varje kampanjvara från Bosch som du köper får du poäng som du kan lösa in mot en rad attraktiva premier. Allt du behöver göra är att klippa ut och spara streckkoderna från de produkter som ingår i programmet. För att få poäng på era batterier ska ni riva av den leaflet som sitter på baksidan av batteriet och sända in denna med de övriga streckkoderna. Kom ihåg att ni endast får poäng på enkelförpackningar, ej på flerförpackningen. Exempel, själva 10 packet på tändstift ger inga poäng utan ni måste klippa ut varje kod på varje enkelförpackning av tändstift. Sedan skickar du in streckkoderna till vårt servicecenter tillsammans med valideringsformuläret Här. Vi för därefter över dina poäng till ditt konto. När dina poäng är tillgängliga kan du lösa in dem mot en rad attraktiva premier. Ladda ned anvisningar för streckkoderna HÄR för att se hur de ska klippas ut. När ni sänder streckkoderna i retur i det förbetalda kuvertet är det viktigt att ni fyller i fullständig information om verkstaden på kuvertet. Om inte detta sker har vi ingen möjlighet att registrera era poäng på er verkstad. Kom ihåg att ni kan beställa fler förbetalda kuvert i vår premie shop. För att göra det enklare för dig att samla och spara streckkoderna får du en samlingsbox för streckkoderna i ditt välkomstpaket.

Vem kan delta i extra?
Endast verkstadsägare får delta.

Krävs en medlemsavgift?
Nej, extra är kostnadsfritt.
 

Anmälan


Hur anmäler jag mig till extra?
Följ dessa anvisningar om du vill anmäla dig till extra:
  1. Gå in på www.extra-bonus.se och välj "Anmälan". Är ni redan användare kan ni ansöka om ett ”nytt lösenord”.
  2. Fyll i dina uppgifter i anmälningsformuläret. Din e-postadress fungerar som ditt användarnamn.
  3. Därefter får du ett e-postmeddelande som uppmanar dig att välja ett personligt lösenord. Sedan är din anmälan klar.
  4. Vi kommer även att sända dig ett välkomstpaket med närmare information om lojalitetsprogrammet extra.
Vad får jag när jag ansluter mig till extra?
När du ansluter dig till extra sätts poäng automatiskt 500 in på ditt konto.

Varför måste jag registrera mina kontaktuppgifter?
Du måste uppge dina kontaktuppgifter för att vi ska kunna kontakta dig med uppdateringar, spännande kampanjer med mera.  
 

Samla poäng


Hur samlar jag poäng?
Du samlar poäng genom att helt enkelt klippa ut och spara streckkoderna från de Bosch-produkter som ingår i programmet. Lägg dina streckkoder i ett kuvert och skicka dem till vårt servicecenter. När ni sänder streckkoderna i retur i det förbetalda kuvertet är det viktigt att ni fyller i fullständig information om verkstaden på kuvertet. Om inte detta sker har vi ingen möjlighet att registrera era poäng på er verkstad. Kom ihåg att ni kan beställa fler förbetalda kuvert i vår premie shop. Ladda ned anvisningar för streckkoderna HÂRför att se hur de ska klippas ut. För att få poäng på era batterier ska ni riva av den leaflet som sitter på baksidan av batteriet och sända in denna med de övriga streckkoderna. Kom ihåg att ni endast får poäng på enkelförpackningar, ej på flerförpackningen. Exempel, själva 10 packet på tändstift ger inga poäng utan ni måste klippa ut varje kod på varje enkelförpackning av tändstift. När du är klar verkstadsinformation på kuvertet, vara noga med att ange hur många streckkoder som du återvänder med dina personuppgifter. När vi får ditt kuvert, använder vi uppgifterna för att kontrollera dina poäng och överföra dem till ditt personliga konto. Därefter kan du gå in på www.extra-bonus.se och lösa in dina poäng mot en premie.
 
Hur många poäng får jag för vilka produkter?
Extra tillhandahåller en omfångsrik översikt över de produkter som ingår i programmet och hur många poäng de motsvarar. Du kan se listan på webbsidan extra-produkter. extra produkter. page.

Var ser jag hur många poäng jag samlat ihop?
Du kan se dina poäng genom att logga in på ditt konto med användarnamn och lösenord och sedan gå vidare till poänghistorik.

När överförs poängen till mitt konto?
På grund av den tid det tar att skicka streckkoderna och den efterföljande bearbetningen kan det ta ungefär 3 veckor från det att du skickat streckkoderna och tills du fått dina poäng.

Kan jag returnera en produkt till Bosch-distributören sedan jag klippt ut streckkoden?
Nej, distributören godtar inte returnerade Bosch-produkter med skadad förpackning.

Upphör mina insamlade poäng att gälla vid någon tidpunkt?
Ja. Poäng som krediterats ditt konto upphör att gälla i slutet av innevarande år + 2 år. Poäng som t.ex. intjänats under 2015 upphör att gälla den 31 december 2017.

Kan utgångna poäng krediteras på nytt?
Det går tyvärr inte att få tillbaka poäng som en gång upphört att gälla. Vi ber om ursäkt för det besvär detta kan leda till.
 

Lös in poäng


Vilken typ av premier kan jag få?
Du kan lösa in dina poäng mot en mängd olika produkter inom allt från elektronik, hem och trädgård till professionella produkter. Du kan se hela listan över premier på webbsidan Premier, när du loggat in.

När kan jag beställa en premie?
När du fyllt i din anmälan kan du lösa in poäng så snart du samlat ihop tillräckligt många poäng på ditt konto för den premie som du vill ha.

Hur beställer jag premier?
Du beställer genom att välja ut en eller flera premier och lägga dem i din "premiekorg". Tänk på att du måste vara inloggad. Beställningsprocessen startar sedan automatiskt. Du måste bekräfta att du är verkstadsägaren. Kontrollera sedan din leveransadress och klicka på "beställ". Inom 24 timmar skickas ett e-postmeddelande med en beställningsbekräftelse till den e-postadress som du registrerat.

Går det att betala till för att få en premie med högre poängvärde än det som finns på mitt konto?
Nej, det går inte att göra extra betalningar.

Tillkommer fraktkostnader?
Nej, frakten är kostnadsfri.

Hur lång tid tar det innan jag får min beställning?
Det kan ta upp till 3 veckor att leverera dina premier. Om du gjort din beställning för mer än 3 veckor sedan kan du kontakta vårt servicecenter via e-post: info@extra-bonus.se. Vi återkommer till dig så snart som möjligt. Servicecentrets öppettider: Måndag till fredag kl. 9–16.

Kan mina premier levereras till ett annat land?
Nej, premierna kan bara levereras till det land där ditt företag är registrerat.

Får jag returnera en premie om jag ändrat mig?
Du kan inte returnera en premie om du ändrat dig.

Vem ska jag kontakta om det är något fel på min beställning?
Om produkten är trasig kontaktar du vårt servicecenter via e-post: info@extra-bonus.se. Detta ska ske inom 30 dagar efter mottagandet av varan. Vi återkommer till dig så snart som möjligt. Servicecentrets öppettider: Måndag till fredag kl. 9–16.

Vem ska jag kontakta om det uppstått ett problem med min beställning?
Om det uppstått ett problem med din beställning kontaktar du vårt servicecenter via e-post: info@extra-bonus.se Vi återkommer till dig så snart som möjligt. Servicecentrets öppettider: Måndag till fredag kl. 9–16.
 
 

Mitt konto


JJag har glömt mitt lösenord. Vad gör jag?
Klicka på länken Glömt lösenord. På nästa sida anger du den e-postadress som du använder för extra. Du får omgående ett e-postmeddelande som ger dig möjlighet att välja ett nytt lösenord.

Hur lång tid tar det att aktivera mitt konto?
När du anmält dig får du ett e-postmeddelande med en bekräftelse. Ditt konto aktiveras så snart du fyllt i din kontobekräftelse.

Hur byter jag lösenord?
Om du vill byta lösenord loggar du in på ditt konto och fortsätter till Personuppgifter.

Min verkstad har ny adress. Hur uppdaterar jag denna information?
Om du behöver ändra dina personuppgifter loggar du in på ditt konto med användarnamn och lösenord och fortsätter sedan till Personuppgifter.

Om du behöver ändra dina personuppgifter loggar du in på ditt konto med användarnamn och lösenord och fortsätter sedan till Personuppgifter.
Om du behöver uppdatera din e-postadress måste du kontakta vårt servicecenter via e-post: info@extra-bonus.se. Servicecentrets öppettider: Måndag till fredag kl. 9–16.

Jag saknar en del poäng. Vart har de tagit vägen?
Kontrollera dina poäng på ditt konto noga. Om du ändå tror att du saknar poäng är du välkommen att kontakta vårt servicecenter på info@extra-bonus.se.

Kan jag överföra mina poäng till ett annat konto?
Vår främsta prioritet är att skydda dina uppgifter och ditt konto. Av det skälet är det tyvärr inte möjligt att överföra poäng mellan olika konton.
 

Tekniska problem


Varför förekommer det fel i de e-postmeddelanden från extra som visas på min skärm?
Hur e-postmeddelanden visas på skärmen beror på de individuella inställningarna för ditt e-postprogram eller din webbläsare. E-postmeddelanden från extra skickas i formatet Multipart, dvs. i HTML- och TXT-format. Om du inte kan visa vår e-post i HTML-format korrekt (på grund av t.ex. ofullständiga sidor, konstig storlek eller saknad text) ska du ändra webbläsarens inställningar så att endast TXT-formatet tillåts.

Hur hanteras mina uppgifter?
Se vår Dataskyddspolicyför information om hur dina uppgifter hanteras.
 
 

Avslut


Hur gör jag om jag inte längre vill delta i extra?
Om du vill avsluta ditt deltagande i extra skickar du ett skriftligt meddelande till vårt servicecenter för extra. Du kan skicka ett e-postmeddelande till servicecentret på info@extra-bonus.se. För att vi ska kunna avsluta ditt deltagande på ett snabbt och smidigt sätt ber vi dig att ange ditt deltagarnamn (med registrerad e-postadress) och anledningen till att du vill avsluta ditt deltagande.
 
Contact.
X
)