Villkor för bosch "extra"-lojalitetsprogram tillgängligt för verkstäder
1. Parterna
1.2 Vid köp av kvalificerade Bosch-produkter kan deltagaren tjäna poäng som går att byta mot produkter (”produkter”) som erbjuds av Bosch enligt programmet. Bosch avgör vilka samarbetspartners och produkter som är kvalificerade att delta i extra. Deltagaren meddelas via e-post när en samarbetspartner går med eller lämnar extra.
1.3 Metz a/s, skelstedet 9, dk-2950 vedbæk, cvr-nr. 27171508 (”Metz”), har anlitats av Bosch för att driva extra-plattformen, inklusive att skanna mottagna streckkoder, sköta uppdateringen av extra och svara på frågor från kunderna. Metz har tillstånd att använda underleverantörer för att tillhandahålla dessa tjänster utan att meddela deltagaren.
2. Deltagaren
2.2 Alla förändringar som rör deltagaren måste uppdateras utan fördröjning av verkstadens ägare på www.extra-bonus.se. Bosch är inte ansvariga för produkter som inte levereras om orsaken till den uteblivna leveransen är bristande information om deltagaren.
2.3 Deltagaren måste informera köparen av en bosch-produkt som är kvalificerad för extra om att verkstaden och produkten ingår i extra-programmet. Deltagaren får endast lämna rättvisande och objektiv information som säkerställer att köparen får korrekt kundtjänst och rådgivning.
3. Öppna deltagarens konto
3.2 Alla poäng som deltagaren samlar in är personliga och går inte att överföra. 3.3 Varje deltagare får endast vara registrerad med ett konto. Deltagare som äger mer än en verkstad får registrera alla verkstäder och samla poäng på ett och samma konto efter godkännande från extra-servicecentret.
4. Lösenord
5. Samla in och administrera poäng
5.2 Deltagaren kan inte återlämna en Bosch-produkt i enlighet med returpolicyn om streckkoderna har klippts ut.
5.3 En lista över poängvärden och de belöningsprodukter du kan välja mellan finns på www.extra-bonus.se. Poängvärdet kan ändras över tiden. Det aktuella värdet är värdet det datum då brevet poststämplades. Därför går det inte att ändra poäng som redan har tjänats in.
5.4 Deltagaren kan få extra poäng i samband med särskilda kampanjer. De specifika villkoren för sådana kampanjer beskrivs i kampanjmaterialet och i extra.
5.5 Deltagarens poäng krediteras deltagarens onlinekonto, som visar deltagarens totala poäng vid den aktuella tidpunkten. Varje månad får deltagaren ett e-postmeddelande som visar hur många poäng som har samlats in. Alla invändningar mot antalet poäng som har registrerats måste göras via e-post till : info@extra-bonus.se innan slutet av månaden efter den månad då poängen krediterades. Deltagaren anses ha frånsagt sig rätten att göra invändningar om inte ovanstående instruktioner följs.
5.6 Deltagarens poäng är giltiga till slutet av det kalenderår då de krediterades deltagarens konto plus två år. Som exempel är poäng som krediteras deltagarens konto den 1 april 2015 giltiga till (inklusive) 31 december 2017.
6.Lösa in poäng
6.2 Poäng kan även lösas in mot kontanter till 50 % av produktens värde enligt instruktionerna på www.extra-bonus.se. Poäng som har lösts in mot produkter går inte att byta mot andra produkter eller poäng.
6.3 Produkten erbjuds endast till deltagaren, men deltagaren kan senare överföra produkten till tredje part.
6.4 Deltagaren är personligt ansvarig för att betala eventuell skatt på erhållna produkter.
7. Leverans
7.2 Produkter kan endast levereras till det land där verkstaden finns registrerad.
8. Klagomål
8.2 Deltagaren måste på begäran returnera produkten. Om klagomålet på defekten godkänns kan tillverkaren enligt eget gottfinnande välja att reparera produkten eller byta ut den mot en ny.
8.3 Bosch är inte ansvariga för någon tredjepartsgaranti eller för några klagomål på produkter. Alla frågor som rör garantier och defekter bör därför inte riktas till Bosch, utan endast till Metz och tillverkaren.
9. Ändring av villkor, avslutande och diskvalificering
9.2 Bosch äger rätt att avsluta extra-programmet när som helst utan att ange någon orsak samt att diskvalificera en deltagare från programmet.
9.3 Avslutande från deltagarens sida måste ske skriftligt till info@extra-bonus.se.
9.4 I händelse av diskvalificering eller avslutande måste återstående poäng användas inom 14 dagar från diskvalificeringen eller avslutandet. Deltagarens poäng går dock förlorade om deltagaren har förfalskat streckkoder, underlåtit att lämna information som begärs av Bosch eller returnerat en Bosch-produkt till leverantören efter att ha klippt ut streckkoden (utom i händelse av defekter).
10. Skydd av personuppgifter
11. Tillämplig lag och jurisdiktion
12. Kontakt
November 2017